Talvi meni ja työharjoittelu on parhaillaan menossa. Ihan kivasti on mennyt. Koko ajan tulee uutta opittavaa. Minulle on alustavasti luvattu työpaikka, kun valmistun. Kävi niin onnellisesti, että samaan aikaan kun aloitin, yksi vakituinen työntekijä irtisanoutui ja pääsen hyvin todennäköisesti hänen tilalleen. Olen kaikkineen viisi kuukautta ilmaisena työntekijänä ja minua ei tarvitse opettaa enää talon tavoille. Töitä tässä firmassa tuntuu riittävän. Olen heti alusta lähtien saanut tehdä aika itsenäisesti ja kysellyt sitten tarvittaessa. Selän takana ei kukaan ole vahtinut, mikä ahdisti aika lailla viime harjoittelupaikassa.

Pidin talviloman vasta huhtikuussa ja kävimme viikon matkalla Turkissa. Säiden suhteen loma oli ihan upea mutta satuttiin sitten hotelliin, jossa oli muutama henkilö, joiden ensisijainen ajankulu oli ryyppäminen. Se vähän häiritsi. Yllätys oli aika korkea hintataso. Varsinkin olut oli Suomen hinnoissa. Lomakausi oli vasta aluillaan ja aika hiljaista oli turistien suhteen. Loma kuitenkin virkisti ja nyt sitten pitäisi jaksaa koko kesä. Meillä on kyllä varattuna viiden päivän lomamatka Puolaan. Matkalle lähtevät mukaan mieheni tytär ja hänen tyttärensä.

Asumme nyt virallisesti avoliitossa. Vähän on alussa ollut hankalaa ja mies tuntuu vieläkin hakevan paikkaansa. Ei ole mielellään esim kotona yksin, jos minä en ole. Alkoholin käyttö on ollut nyt hillitympää, osaksi vaikuttaa, kun hänellä on tällä hetkellä töitä ihan ruuhkaksi asti. Olemme myös perustaneet yhteisen yrityksen, jossa minä olen rahapanoksella mukana. Aika näyttää miten se lähtee käyntiin.

Lapsilla menee hyvin. Tytär sai syksyllä vakipaikan, mutta hakee edellee uutta opiskelepaikkaa vähän eri alalta. Poika sai juuri kesäpestin, joka kestää koko kesän ja töitä tuntuu olevan. On kovin innoissaan, kun rahatilanne kohenee,mutta aika rankaa voi olla tehdä pitkää päivää ja vielä matkatöitä, kun tyttöystävä jää tänne ja itse on monen sadan kilometrin päässä.

Sää yllätti ja tarjosi maistiaisia kesästä. Nyt vähän viileni mutta vihreys tuli luontoon ja sen myötä kesän tuoksut.Toivottavasti keli tästä lämpenee ja pääsee taas käyttämään kesävaatteita.

Juhannusta odotellaan ,sillä silloin on vasta tiedossa vähän pidempi vapaa.

Elämä hymyilee ja yritän muistaa nauttia siitä tässä ja nyt.