Olen polttanut kaloreita valtavan määrän kesäjumpissa. Kun kerran maksoin koko kesästä, se piti sitten hyödyntää. Taka-ajatuksenani oli, että vaaka näyttäisi tässä vaiheessa pienempää lukemaa. Liikuntaa olen kyllä harrastanut viisi kertaa viikossa ja monta kuukautta yhtä soittoa missä siis vika. Pitäisi varmaan tarkemmin katsoa mitä suuhunsa laittaa.

Selvä repeäminen tapahtui, kun oltiin viikon lomamatkalla. Eihän sitä lomalla katsota niin tarkkaan mitä syödään. Lämmintä oli ja paikallinen olut halpaa. Ruokakaan ei ollut mitään kevytsellaista ja vielä jäätelöä jälkiruuaksi. Eihän  se paino noussut kuin muutaman kilon, mutta kun tarkoitus oli että olisi laskenut.

Ihminen on aika hyvä pettämään itseään. Kun kävin ensin hikoilemassa jumpassa, olin polttanut suuren määrän kaloreita ja siksi voin ihan hyvin tehdä muutaman kinkkuleivän ja jotain muuta pientä lisäksi. Kotona kun on, niin jääkaappi on koko ajan lähellä ja jos sinne vain ostaa jotain, niin tuleehan se syötyä ennen pitkää, ettei vaan hyvä ruoka pilaannu.

No mitään kovin kamalaa ei ole tapahtunut, vaan paino on pysynyt siinä missä oli alkukesässä. Olen yrittänyt selittää itselleni sen niin, että läski on muuttunut lihakseksi ja lihaksethan painavat enemmän kuin läski. Farkut tuntuvat reisistä vähän väljemmiltä.Ehkä se hikoilu on edes vähän kiinteyttänyt, hyvä niinkin.

Joskus , kun on ollut oikein rankantuntuinen tunti, olen ajatellut, että tämäkin on jonkinlaista hulluutta. Rääkätä nyt näin tuttua ihmistä ja uskoa kiltisti kun vetäjä huutaa että jaksaa, jaksaa ei saa luovuttaa..